banner
  • خانه
  • اتومبیل
  • بیمه اشخاص
  • بیمه اموال
  • بیمه مهندسی
  • بیمه زندگی
  • بیمه‌های کشاورزی
  • بیمه مسئولیت
  • تماس با ما
  • لجستیک
  • بلاگ
  • مشاوره: 09033306123

  • مشاوره: 09033306123

  • تعریف بیمه آسانسور

    بیمه آسانسور یکی از زیرمجموعه‌های بیمه مسئولیت فردی است. این بیمه‌نامه، خسارت‌های ناشی از حوادث آسانسور وارد شده بر افراد را پوشش می‌دهد. در حقیقت آسیب‌های جانی و مالی وارد شده به افراد و اموال آن‌ها در اثر استفاده از آسانسور تحت شرایط بیمه‌نامه، جبران خواهند شد.

    موضوع بیمه‌

    عبارتست‌ از جبران غرامت‌ مسئولیت‌ مدنی‌ بیمه‌‌گزار ناشی‌ از قصور و تقصیر وی‌ در انجام امور مربوط به‌ آسانسور و پله‌ برقی‌ به‌ نشانی‌ مندرج در بیمه‌ نامه‌ که‌ منجر به‌ فوت و یا صدمات جسمانی‌ و یا خسارات مالی‌ به‌ سرنشینان آسانسور و پله‌ برقی‌ گردد. ( بشرح مندرج در جدول مشخصات بیمه‌ نامه‌ ) تبصره: پوشش‌ مالی‌ منحصرا برای‌ آسانسورهای‌ ماشین‌ بر میباشد.

    خسارت ها و هزینه‌ های‌ تحت‌ پوشش‌

    پوشش‌ های‌ اصلی‌: 

    • غرامت‌ فوت،صدمه‌ جسمی‌ و نقص‌ عضو دائم‌ اعم‌ از کلی‌ و جزئی‌ وبرای‌ هر نفر در هر حادثه‌ موضوع بیمه‌ حداکثر به‌ میزان مندرج در شرایط‌ خصوصی‌ بیمه‌ نامه‌.

    • هزینه‌ های‌ پزشکی‌ برای‌ هر نفر در هر حادثه‌ موضوع بیمه‌ پس‌ از تایید پزشک‌ معتمد و حداکثر به‌ میزان مندرج در شرایط‌ خصوصی‌ بیمه‌ نامه‌.

    تبصره:

    غرامت‌ فوت،صدمه‌ جسمی‌ یا نقص‌ عضو با توافق‌ بیمه‌ گر و بیمه‌ گزار یا بر مبنای‌ درصد مسئولیت‌ بیمه‌ گزار در مراجع‌ قضایی‌ تعیین‌ میشود و اعمال آن بر روی‌ معادل ریالی‌ ارزانترین‌ دیه‌ رایج‌ روز محاسبه‌ می‌شود.در هر صورت حداکثر ملغ‌ قابل‌ پرداخت‌ در هر حادثه‌ موضوع بیمه‌ برای‌ هر نفر از مبلغ‌ مندرج در شرایط‌ خصوصی‌ بیمه‌ نامه‌ بیشتر نخواهد بود.

    وظایف‌ و تعهدات بیمه‌ گزار

    • بیمه‌گزار مکلف‌ است‌ با رعایت‌ دقت‌ و صداقت‌ در پاسخ‌ به‌ پرسش‌ های‌ بیمه‌گر همه‌ اطلاعات راجع‌ به‌ موضوع بیمه‌ را در اختیار وی‌ قرار دهد.اگر بیمه‌گزار در پاسخ‌ به‌ پرسش‌ های‌ بیمه‌گر به‌ عمد از اظهار مطلبی‌ خودداری‌ نماید و یا به‌ عمد بر خلاف واقع‌ اظهاری‌ بنماید بیمه‌نامه‌ باطل‌ خواهد بود ولو مطلبی‌ که‌ کتمان شده یا بر خلاف واقع‌ اظهار شده است‌ هیچگونه‌ تاثیری‌ در وقوع حادثه‌ نداشته‌ باشد. به‌ علاوه نه‌ فقط‌ وجوه پرداختی‌ بیمه‌گزار به‌ وی‌ مسترد نخواهد شد بلکه‌ بیمه‌گر میتواند اقساط حق‌ بیمه‌ را که‌ تا آن تاریخ‌ عقب‌ افتاده است‌ نیز از بیمه‌ گزار مطالبه‌ نماید.

    • هر گاه در طول مدت بیمه‌ تغییراتی‌ در کیفیت‌ و وضعیت‌ کار موضوع بیمه‌ به‌ وجود آید که‌ موجب‌ تشدید خطر شود و یا تغییری‌ در محدوده مکانی‌ موضوع بیمه‌ و یا کارکنان به‌ وجود آید ولو آنکه‌ منجر به‌ تشدید خطر نشود بیمه‌گزار موظف‌ است‌ بلافاصله‌ موضوع را به‌ اطلاع بیمه‌گر برساند.اگر تشدید خطر یا تغییر وضعیت‌ موضوع بیمه‌ در نتیجه‌ عمل‌ بیمه‌گزار نباشد مشارالیه‌ باید مراتب‌ را ظرف ١٠ روز از تاریخ‌ اطلاع خود رسما به‌ بیمه‌گر اعلام کند. در صورت تشدید خطر قبل‌ از وقوع خسارت،بیمه‌گر می‌ تواند حق‌ بیمه‌ اضافی‌ را متناسب‌ با خطر برای‌ مدت باقیمانده مطالبه‌ و در صورت عدم پرداخت‌ آن توسط‌ بیمه‌گزار بیمه‌نامه را فسخ‌ نماید.هر گاه بعد از وقوع حادثه‌ معلوم شود که‌ خسارت ناشی‌ از تشدید خطر بوده است‌ بیمه‌گر می‌ تواند خسارت را به‌ نسبت‌ حق‌ بیمه‌ تعیین‌ شده به‌ حق‌ بیمه‌ متناسب‌ با خطر مشدد پرداخت‌ نماید.

    تبصره : در صورتی‌ که‌ شخص‌ بیمه‌گزار حقیقی‌ یا حقوقی‌ ، شرکت‌ سرویس‌ و نگهداری‌ آسانسور و پله‌ برقی‌ باشد، باید دارای‌ مجوز معتبر در خصوص سرویس‌ و نگهداری‌ آسانسور و پله‌ برقی‌ از مراجع‌ ذیصلاح مربوطه‌ باشد، در غیر اینصورت بیمه‌گر هیچگونه‌ تعهدی‌ در جبران خسارت نخواهد داشت‌.

    •  قبول هرگونه‌ مسئولیت‌ و سازش در مورد خسارت‌های‌ بدنی‌ از طرف بیمه‌گزار بدون موافقت‌ کتبی‌ بیمه‌گر فاقد اعتبار است‌ مگر این‌ که‌ عمل‌ او موجب‌ جلوگیری‌ از تشدید خطر و به‌ مصلحت‌ بیمه‌گر باشد. در غیر این‌ صورت بیمه‌گر می‌تواند از پرداخت‌ خسارت خودداری‌ نموده و یا خسارت پرداختی‌ را از بیمه‌ گزار مطالبه‌ نماید.
    • درصورتیکه‌ بیمه‌گزار مالک‌ آسانسور و یا پله‌ برقی‌ باشد موظف‌ است‌ در صورت اعلام خسارت نسبت‌ به‌ ارائه‌ قرارداد معتبر سرویس‌ و نگهداری‌ ( آسانسور و یا پله‌ برقی‌ منعقده با یک‌ شرکت‌ معتبر دارای‌ مجوز ) به‌ بیمه‌گر اقدام نماید، در غیر اینصورت بیمه‌گر هیچگونه‌ تعهدی‌ در جبران خسارت نخواهد داشت‌.
    •  تعبیه‌ زنگ‌ اعلام خطر در آسانسور الزامی‌ است‌ .
    •  سرویس‌ و نگهداری‌ آسانسور و پله‌ برقی‌ بایستی‌ توسط‌ شرکت‌هایی‌ که‌ دارای‌ مجوز لازم جهت‌ این‌ کار باشد انجام پذیرد.
    •  بیمه‌ گزار بایستی‌ جهت‌ بازدید از محل‌ حادثه‌ و انجام امور کارشناسی‌ همکاری‌ لازم را با بیمه‌گر به‌ عمل‌ آورد.

    تعهدات بیمه‌گر

     

    • تا زمانی‌ که‌ مسئولیت‌ بیمه‌گزار از طریق‌ مراجع‌ قضایی‌ احراز نشده باشد ، بیمه‌گر تعهدی‌ نسبت‌ به‌ جبران غرامت‌ نخواهد داشت‌.

     

     

    • چنانچه‌ مسئولیت‌ موضوع این‌ بیمه‌ نامه‌ قبلا طی‌ بیمه‌نامه‌ دیگری‌ مورد تامین‌ قرار گرفته‌ باشد تعهد بیمه‌گر معادل مازاد غرامت‌ نسبت‌ به‌ مبلغ‌ تادیه‌ شده از سوی‌ بیمه‌گر اول خواهدبود.

     

     

    •  بیمه‌گزار موظف‌ است‌ ظرف پانزده روز از تاریخ‌ ابلاغ رای‌ قطعی‌ یا ظرف پانزده روز پس‌ از قطعی‌ شدن رای‌ ابلاغی‌ با مدرك لازم برای‌ دریافت‌ خسارت به‌ بیمه‌گر مراجعه‌ و درخواست‌ خود را تسلیم‌ نمایند.بیمه‌گر مکلف‌ است‌ به‌محض‌ وصول درخواست‌،آن را ثبت‌ وضمن‌ تحویل‌ رسیدی‌ به‌ متقاضی‌ مشتمل‌ بر نام متقاضی‌،تاریخ‌ تسلیم‌ و شماره ثبت‌،نقصان یا کامل‌ بودن مدارك را در حضور متقاضی‌ بررسی‌ کند.چنانچه‌ مدارك در زمان تقاضا کامل‌ باشد بیمه‌گر موظف‌ است‌ حداکثر ظرف سی‌(٣٠)روز از تاریخ‌ تقاضا، خسارت متعلقه‌ را پرداخت‌ نماید و چنانچه‌ مدارك تسلیمی‌ ناقص‌ باشد،مراتب‌ را حضورا و به‌ صورت کتبی‌ به‌ متقاضی‌ اعلام تا نسبت‌ به‌ رفع‌ نقص‌ حداکثر ظرف یک‌ هفته‌ اقدام کند.

     

    •  خسارت موضوع این‌ بیمه‌ نامه‌ به‌ شخص‌ زیاندیده و یا ذی‌ الحقوق او پرداخت‌ خواهد شد و به‌ محض‌ پرداخت‌ خسارت ، بیمه‌گر در مقابل‌ بیمه‌ گذار و شخص‌ یا اشخاص زیاندیده بری‌ الذمه‌ می‌ گردد.
    •  بیمه‌نامه‌ با تقاضای‌ بیمه‌گزار و قبول بیمه‌گر صادر می‌ شود ولی‌ شروع پوشش‌ بیمه‌ ای‌ و اجرای‌ تعهدات بیمه‌گر منوط به‌ پرداخت‌ حق‌ بیمه‌ به‌ ترتیبی‌ است‌ که‌ در بیمه‌ نامه‌ پیش‌ بینی‌ شده است‌.چنانچه‌ پرداخت‌ حق‌ بیمه‌ به‌ صورت قسطی‌ باشد و بیمه‌گزار هر یک‌ از اقساط موعد رسیده را به‌ هر دلیل‌ پرداخت‌ نکند بیمه‌گر می‌تواند بیمه‌ نامه‌ را با رعایت‌ ماده ٨این‌ شرایط‌ عمومی‌ فسخ‌ نماید.چنانچه‌ بیمه‌گر بیمه‌ نامه‌ را فسخ‌ نکرده باشد درصورت وقوع حادثه‌،خسارت به‌ نسبت‌ حق‌ بیمه‌ پرداخت‌ شده به‌ حق‌ بیمه‌ ای‌ که‌ تا زمان وقوع حادثه‌ باید پرداخت‌ می‌ شد پرداخت‌ خواهد شد مگر آنکه‌ در شرایط‌ خصوصی‌ بیمه‌ نامه‌ ضوابط‌ دیگری‌ درج شده باشد
    •  بیمه‌گر قائم‌ مقام بیمه‌گزار با حق‌ واگذاری‌ به‌ غیر،در دعاوی‌ مربوط به‌ این‌ بیمه‌ نامه‌ محسوب می‌شود که‌ بتواندپرونده های‌ مربوط را در مراجع‌ قضایی‌ تا میزان تعهد این‌ بیمه‌ نامه‌ تعقیب‌ نماید.بیمه‌گزار در طول مدت جریان دعوی‌ نباید اقدامی‌ به‌ عمل‌ آورد که‌ به‌ حقوق بیمه‌ گر در تعقیب‌ دعوی‌ لطمه‌ وارد آورد ولی‌ نسبت‌ به‌ مازاد تعهدات این‌ بیمه‌ نامه‌ بیمه‌گزار حق‌ هر گونه‌ اقدامی‌ خواهد داشت‌.

    استثنائات

    •  خسارات ناشی‌ از عمد و تقلب‌ بیمه‌گزار و نمایندگان وی‌
    • خسارت‌های‌ ناشی‌ از محکومیت‌ های‌ جزایی‌ و پرداخت‌ جرایم‌

    • محکومیت‌ نقدی‌ به‌ نفع‌ دولت‌ و همچنین‌ مجازا‌‌ت‌های‌ قابل‌ خرید بیمه‌گزار از شمول تعهدات بیمه‌گرخارج است‌
    •  خساراتی‌ که‌ طبق‌ قانون تحت‌ پوشش‌ بیمه‌نامه‌ شخص‌ ثالث‌ اجباری‌ وسائل‌ موتوری‌ قرار می‌ گیرد
    •  خسارات ناشی‌ از انفجار هسته ای‌ و تشعشعات رادیواکتیو

    •  خسارات ناشی‌ از جنگ‌، انقلاب، شورش، ا عتصاب و عوامل‌ دیگری‌ از این‌ قبیل‌
    •  خسارات ناشی‌ از تخلف‌ از قوانین‌ و نظامات دولتی‌
    •  خسارات ناشی‌ از خطرات طبیعی‌ مثل‌ زلزله‌ ، سیل‌ ، طوفان

    •  در صورتیکه‌ در زمان وقوع حادثه‌ سرنشینان آسانسور و پله‌ برقی‌ بیش‌ از ظرفیت‌ مجاز آن باشد بیمه‌گر تعهدی‌ در جبران خسارت نخواهد داشت‌

     

    فسخ‌ و بطلان بیمه‌ نامه‌

    این‌ بیمه‌نامه‌ ممکن‌ است‌ قبل‌ از انتهای‌ مدت با اخطار قبلی‌ کتبی‌ بیست‌ روزه از طرف بیمه‌گر با بیمه‌گزار در موارد زیر فسخ‌ شود:

    در صورت تشدید خطر و عدم موافقت‌ بیمه‌گزار به‌ پرداخت‌ حق‌ بیمه‌ اضافی‌ مربوط.

    از طرف بیمه‌گر

    • در صورت عدم پرداخت‌ حق‌ بیمه‌ و حق‌ بیمه‌ اضافی‌ در سررسیدها معین‌.

    • در صورت کتمان یا اظهار خلاف واقع‌ بیمه‌گزار به‌ طور غیرعمد درباره وضعیت‌ خطر و احراز این‌ امر قبل‌ از وقوع حادثه‌، بعد از هر خسارت که‌ بیمه‌گر ملزم به‌ جبران آن باشد.

    از طرف بیمه‌گزار

    در صورتی‌ که‌ کیفیت‌ تشدید خطر کاهش‌ یافته‌ و یا از بین‌ رفته‌ و بیمه‌گر به‌ تخفیف‌ حق‌ بیمه‌ راضی‌ نشود.

    تبصره : در صور فسخ‌ ازطرف بیمه‌گر، باید حق‌ بیمه‌ مدتی‌ که‌ باقی‌ مانده است‌ به‌ صورت روزشمار محاسبه‌ و به‌ بیمه‌گر برگشت‌ شود (به‌ استثنای‌ موارد مندرج در قانون بیمه‌) در صورت فسخ‌ بیمه‌ نامه‌ از طرف

    بیمه‌گزار، حق‌ بیمه‌ برگشتی‌ بر اساس تعرفه‌ بیمه‌ کوتاه مدت محاسبه‌ خواهد شد.

    •  نشانی‌ و اقامتگاه قانونی‌ بیمه‌گزار همان است‌ که‌ در پیشنهاد بیمه‌ و متن‌ این‌ بیمه‌ نامه‌ درج گردیده و بیمه‌گزار موظف‌ است‌ تغییر نشانی‌ و اقامتگاه قانونی‌ خود را به‌ صورت کتبی‌ به‌ اطلاع بیمه‌گر برساند. در صورت تغییر نشانی‌ و اقامتگاه بیمه‌گزار و عدم اعلام آن به‌ بیمه‌گر، نشانی‌ و اقامتگاه قبلی‌ بیمه‌ گزار معتبر شناخته‌ می‌ شود.

    •  هر گونه‌ اختلاف ناشی‌ از تفسیر و یا اجرای‌ این‌ بیمه‌نامه‌،در صورتی‌ که‌ از طریق‌ مذاکره حل‌ و فصل‌ نشود و به‌ داور مرضی‌ الطرفین‌ ارجاع خواهد شد و رای‌ داور مزبور قطعی‌ و برای‌ طرفین‌ لازم الاتباع است‌.در صورتی‌ که‌ طرفین‌ در مورد انتخاب داور مرضی‌ الطرفین‌ به‌ توافق‌ نرسند موضوع به‌ هیات داوری‌ ارجاع و به‌ ترتیب‌ زیر عمل‌ خواهد شد:

    -هر یک‌ از طرفین‌ یک‌ نفر نفر داور اختصاصی‌ تعیین‌ و به‌ طرف دیگر معرفی‌ می‌ نماید.

    -داوران اختصاصی‌ قبل‌ از بحث‌ درباره موضوع مورد اختلاف به‌ اتفاق،داور دیگری‌ را به‌ عنوان سر داور انتخاب خواهند نمود.

    -رای‌ هیات داوری‌ با اکثریت‌ آرا معتبر و برای‌ طرفین‌ لازم الاتباع خواهد بود.

    -در صورتی‌ که‌ هر یک‌ از طرفین‌ تا ٣٠ روز بعد از انتخاب و معرفی‌ داور طرف مقابل‌،داور اختصاصی‌ خود را تعیین‌ نکند و یا داوران اختصاصی‌ تا ٣٠ روز در مورد تعیین‌ سر داور به‌ توافق‌ نرسند هریک‌ از طرفین‌ می‌توانند حسب‌ مورد از دادگاه ذیصلاح درخواست‌ تعیین‌ داور یا سر داور بنماید.

    •  این‌ بیمه‌ نامه‌ بر مبنای‌ اظهارت کتبی‌ بیمه‌گزار مندرج در پیشنهاد بیمهتنظیم‌ گردیده و در صورتی‌ که‌مواد آن با موافقت‌هایی‌ که‌ بین‌ طرفین‌ به‌ عمل‌ آمده مطابقت‌ نکند، بیمه‌گزار موظف‌ است‌ ظرف پانزده روز از تاریخ‌ صدور، تغییر و یا تصحیح‌ بیمه‌نامه‌ و یا الحاقی‌ راکتباً خواستار شود وگرنه‌ اوراق مذکور قطعی‌ تلقی‌ خواهد شد.

    •  مرور زمان دعاوی‌ ناشی‌ از این‌ بیمه‌نامه‌ دو سال است‌ که‌ از تاریخ‌ وقوع حادثه‌ منشاء دعوی‌ شروع می‌ شود.

    •  در مواردی‌ که‌ در این‌ بیمه‌نامه‌ ذکر نشده است‌ بر طبق‌ قانون بیمه‌ و سایر قوانین‌ جاری‌ کشور رفتار خواهد شد.

    عکس بیمه آسانسور

    شرکت کارگزاری بیمه مستقیم آمادحامی ، به عنوان یک مجموعه تخصصی در حوزه‌های خدمات بیمه‌ای، مشاوره بیمه‌ای، آموزش بیمه‌ای، پژوهش‌های بیمه‌ای، رسانه‌ای‌، نرم‌افزاری و بازاریابی با ترکیبی از افراد با تجربه و افراد جوان و با انگیزه، به صورت سهامی خاص و با اخذ کد 2115 از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران شروع به فعالیت کرده است. آمادحامی با رویکردی جامع و با پوشش‌های حوزه‌های گسترده بیمه های‌بنگاهی و نیز فرا بنگاهی (ملی) با نگاهی فرابخشی و فرا سازمانی در نظر دارد به عنوان یک مرجع تخصصی شناخته شده در عرصه بیمه کشور و با تلاش برای حفظ ثروت‌های ملی و جبران زیان‌های مالی بر اقتصاد و تامین و تضمین سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و نیز با توسعه آنها در بین فعالان اقتصادی و علی‌الخصوص فعالان حوزه لجستیک و حمل و نقل و زنجیر تامین نقشی اطمینان بخش، قابل اتکا و ایده پرداز داشته باشد .

    سایت های مرتبط

    بیمه ایران بیمه پارسیانبیمه پاسارگادبیمه سامان

    دسترسی سریع

    موسسه آمادگرانشرکت بیمه زندگی کاریزمامرکز آموزش های آزاد دانشگاه تهران

    تهران، خیابان مطهری، روبروی سنایی، پلاک 281، طبقه سوم

    +98 (21) 88705621

    09033306123

    amadhamibroker@gmail.com
    کلیه حقوق این سایت متعلق به آمادحامی میباشد.

    قدرت گرفته از

    کاربلد